klima plus nowy czynnik do napełnienia klimatyzacji r1234YF
UWAGA NOWOŚĆ!
WYKONUJEMY USŁUGI W ZAKRESIE SERWISU, NAPRAWY ORAZ NAPEŁNIEŃ NOWYM CZYNNIKIEM r1234YF W AUTACH Z SILNIKAMI KONWENCJONALNYMI JAK I HYBRYDAMI
ZAJMUJEMY SIĘ TAKŻE NAPRAWĄ UKŁADÓW TERMICZNYCH W AUTACH OSOBOWYCH . WYMIENIAMY NAGRZEWNICE, TERMOSTATY, CHŁODNICE CIECZY ITP.

Do czego służy klimatyzacja samochodowa?
Klimatyzacja w samochodzie służy do obniżenia temperatury powietrza we wnętrzu auta oraz utrzymania jej na odpowiednim (komfortowym poziomie). Klimatyzacja to standard, który dodatnio oddziałuje także na bezpieczeństwo. Podczas jazdy w sezonie letnim kierowca zachowuje koncentrację, ponieważ w kabinie panuje przyjemny chłód. Jedzie on dłużej skoncentrowany oraz odprężony, dłużej zachowuje spostrzegawczość oraz zdolność do reakcji. Klimatyzacja wykazuje zalety nie tylko latem, ale także w czasie innych pór roku : przykładowo zapobiega parowaniu szyb. Pomimo prostej obsługi klimatyzacji, nie należy zapominać, że za tym wszystkim kryje się skomplikowany układ techniczny. Poza tym, tego rodzaju skomplikowany układ wymaga kompetentnych warsztatów, mogących go skontrolować i poddać obsłudze technicznej. Sporadyczna kontrola nie wystarczy, aby wyeliminować drogie naprawy będące skutkiem braku właściwego serwisowania.

Dlaczego Państwa klimatyzacja chłodzi naprawdę dobrze tylko przy regularnym serwisowaniu?
Wbrew powszechnie panującym opiniom instalacja klimatyzacyjna w samochodzie nie jest bezobsługowa. Przez węże i ich połączenia ,oraz poprzez uszczelniacze stosowane w kompresorach klimatyzacji może ubyć rocznie – w drodze ” naturalnego parowania” – do 15 % środka chłodzącego ( nazywamy to wtedy ubytkiem sezonowym ). Ma to znaczący wpływ na wydajność chłodzenia . Jeśli ubytek czynnika jest wyższy ,to mamy już do czynienia z nieszczelnością układu , którą należy zdiagnozować , a następnie usunąć.

Dlaczego trzeba także w lecie zwracać uwagę na zawartość środków zapobiegających zamarzaniu w płynie chłodzącym?
Mimo, iż instalacja klimatyzacyjna i układ chłodzenia silnika są dwoma oddzielnymi systemami, to jednak wpływają na siebie nawzajem, gdyż praca klimatyzacji powoduje dodatkowe obciążenie układu chłodzenia i wzrasta temperatura płynu chłodzącego. Związki, które zawarte są w płynie chłodzącym, nie tylko chronią przed zamarznięciem, lecz również przed przegrzaniem silnika. Właściwa proporcja wody i środka chroniącego przed zamarzaniem, powoduje podwyższenie temperatury wrzenia płynu do ponad 120 st. C. Jest to niezwykle duża rezerwa, ważna szczególnie w lecie, kiedy to klimatyzacja i chłodzenie silnika są bardzo mocno obciążone przez wysokie temperatury otoczenia i długie podróże urlopowe. A więc najlepiej poprosić o sprawdzenie płynu chłodzącego podczas serwisu klimatyzacji.

Dlaczego regularna konserwacja klimatyzacji pozwala zaoszczędzić pieniądze?
Olej zawarty w środkach chłodzących smaruje sprężarkę klimatyzacji. Brak środka chłodzącego oznacza zawsze ryzyko niedostatecznego smarowania sprężarki, co w najgorszym wypadku kończy się całkowitą awarią tego zespołu, z kosztami naprawy do 3000 PLN. Poza tym niedobór środka chłodzącego powoduje dodatkowe zużycie paliwa, ponieważ sprężarka musi pracować częściej i dłużej, żeby odpowiednio ochłodzić wnętrze. Także tych kosztów mogą sobie Państwo zaoszczędzić.

Dlaczego niewłaściwie konserwowana klimatyzacja jest zagrożeniem dla Państwa zdrowia?
Filtr pyłkowy Państwa instalacji bardzo ciężko pracuje – odfiltrowuje z powietrza pył, kurz, zarodniki i inne zanieczyszczenia – do 300m³ powietrza zewnętrznego na godzinę. Łatwo sobie wyobrazić, że po około roku jest on już „nasycony” i musi być wymieniony. Jednakże źle konserwowane instalacje powodują jeszcze gorsze zagrożenia. Parownik- część systemu klimatyzacji i wentylacji – znajdujący się pod tablicą rozdzielczą, w wilgotnym i ciemnym otoczeniu. Dla bakterii, grzybów i innych mikroorganizmów jest to idealna przestrzeń życiowa. Zarazki te przechodzą dalej przez system wentylacji do wnętrza pojazdu. U osób wrażliwych wywołują one – poza niebezpieczeństwem choroby – rozmaite reakcje alergiczne, jak np. kichanie, kaszel, łzawienie oczu. Dlatego też nie należy czekać z konserwacją klimatyzacji, aż nieprzyjemny zapach z wentylacji w drastyczny sposób przypomni Państwu o zagrożeniu dla zdrowia. Regularna dezynfekcja parownika rozwiązuje ten problem : wszelkie zarazki są trwale usuwane i klimatyzacja nie budzi wątpliwości pod względem higienicznym.

Dlaczego tylko dobrze konserwowane instalacje zapewniają korzyści pod względem bezpieczeństwa?
Jeśli w pojeździe jest gorąco, organizm ludzki szybciej ulega zmęczeniu. Dodatkowo reakcje są spowolnione, a koncentracja jest słabsza. Powoduje to znaczący wzrost zagrożenia wypadkiem. Środkiem zaradczym są instalacje klimatyzacyjne, wystarczająco ochładzające wnętrze pojazdu. Jednakże te korzyści pod względem bezpieczeństwa są zagwarantowane tylko wtedy, gdy instalacja pracuje nienagannie. To z kolei wymaga regularnych konserwacji. Podobnie jest w zimie –tu włączenie klimatyzacji jest doskonałym środkiem przeciwdziałającym zaparowaniu szyb. Dzięki temu mają Państwo niczym nie ograniczoną widoczność – nieodzowny warunek właściwego reagowania na niebezpieczne sytuacje.

Pamiętajmy – serwis minimum raz do roku!
Klimatyzację należy serwisować raz do roku przed sezonem letnim. Do czynności serwisowych zalicza się sprawdzenie ilości czynnika chłodniczego, sprawdzenie szczelności układu, sprawdzenie poprawności działania wszystkich elementów znajdujących się w układzie klimatyzacji, dezynfekcja układu wraz z wymianą filtra kabinowego (pyłkowego). Koszt w/w przeglądu kształtuje się na poziomie 250- 300 PLN.